Inschrijving

Niet elk schoonmaakbedrijf dingt mee in Europese aanbestedingsprocedures. Sommigen blijven daar verre van en doen alleen zaken met opdrachtgevers die niet aanbestedingsplichtig zijn. Maar hoe de uitvraag van de opdrachtgever ook is, een aanbod op papier zal in de meeste gevallen nodig zijn. Daarom hieronder een aantal tips voor een inschrijvende partij. Het is niet gezegd dat de opdracht hiermee wordt binnengehaald. Maar de tips maken het aanbod wel leesbaar en te gebruiken:

  1. Verdiep je in je opdrachtgever: wie is je opdrachtgever, wat doet/produceert hij, wat kan je toegevoegde waarde als schoonmaakbedrijf zijn?
  2. Schat in wat een goed plan is voor een specifieke aanbesteding. Waar heeft de opdrachtgever behoefte aan en hoe kun jij daarop inspringen?
  3. Ga uit van je eigen kracht en stel je onderscheidend vermogen centraal
  4. Offreer een realistische prijs die past bij jouw organisatie, de opdrachtgever én de opdracht
  5. Denk goed na over wat je opschrijft en hoe je dat doet
  6. Presenteer je ideeën op een duidelijke manier
  7. Gebruik helder Nederlands en vermijdt bijzinnen.
  8. Gebruik geen vakjargon. Zorg ervoor dat werkelijk iedereen, zelfs de grootste leek, weet waar je het over hebt. Laat je aanbod desnoods nalezen door iemand die de schoonmaak niet kent
  9. Vergeet niet te vermelden waarom je iets op een bepaalde manier doet. Waarom moet een partij juist bij jou aankloppen?
  10. Zorg dat je inschrijving compleet is en alle vereiste bijlagen en handtekeningen bevat
  11. Schrijf tijdig in, houd bij digitale inschrijvingen rekening met vertraging in verband met het uploaden van grote bestanden

Wilt u meer informatie over hoe u de kans op een gunning kunt vergroten? Klik dan hier