Home
Nieuws
Blogs
Over ons
Missie en visie
Wat is de Code?
Waarom bestaat de Code?
Wat biedt de Code?
Voor wie is de Code?
Hoe onderteken ik de Code?
Brede Code
In de praktijk
Top 10 gedragsregels bij aanbesteding
Voorbereiding aanbesteding
Inkooptraject
Uitvoering van contract
Evaluatie / bijstelling
Algemeen
Best Practice Awards
Code-doelen
Zelfverklaring
Onjuiste toepassing van de Code
Downloads
Whitepaper – Verantwoord Inbesteden en Uitbesteden
Whitepaper – Glasbewassing inkopen (Schoonmakend Nederland)
Code Verantwoordelijk Marktgedrag
Code of Responsible Market Conduct
Handreiking EMVI
Communicatie in de schoonmaakketen – Checklist
Jorcho van Vlijmen – Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet (samenvatting)
Best Practice Awards Bundel
Handreiking verbeterpunten contractmanagement
Contact
Mijn code
Home
Nieuws
Blogs
Over ons
Missie en visie
Wat is de Code?
Waarom bestaat de Code?
Wat biedt de Code?
Voor wie is de Code?
Hoe onderteken ik de Code?
Brede Code
In de praktijk
Top 10 gedragsregels bij aanbesteding
Voorbereiding aanbesteding
Inkooptraject
Uitvoering van contract
Evaluatie / bijstelling
Algemeen
Best Practice Awards
Code-doelen
Zelfverklaring
Onjuiste toepassing van de Code
Downloads
Whitepaper – Verantwoord Inbesteden en Uitbesteden
Whitepaper – Glasbewassing inkopen (Schoonmakend Nederland)
Code Verantwoordelijk Marktgedrag
Code of Responsible Market Conduct
Handreiking EMVI
Communicatie in de schoonmaakketen – Checklist
Jorcho van Vlijmen – Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet (samenvatting)
Best Practice Awards Bundel
Handreiking verbeterpunten contractmanagement
Contact
Mijn code
De gouden tip: een vriendelijke groet kost niets
27 januari '22
Hoe kijkt een hospitality-expert van buíten de branche aan tegen gastvrijheid in de schoonmaak? En wat kunnen schoonmaakbedrijven daarvan leren? We vroegen het aan Nik Staakman. De gouden tip: “Een vriendelijke groet kost niets.
Lees verder
Haal meer rendement uit je contract
07 december '21
Goede en duurzame contracten zijn goed voor de economie. Daarom subsidieert de RAS volgend jaar weer trainingen waarmee je je contracten beter laat aansluiten bij de Code Verantwoordelijk Marktgedrag.
Lees verder
Wijziging Gids Proportionaliteit
16 november '21
Per 1 januari 2022 wordt de gids Proportionaliteit gewijzigd. Doel is de balans tussen de belangen van opdrachtgevers en opdrachtnemers te herstellen. De wijzigingen betreffen hoofdstuk 4 van de Gids. Deze gaat over de Aanbestedingsfase.
Lees verder
Webinar: Van beleid naar praktijk: wat brengt de Code jou?
29 oktober '21
De Code wil dat iedere uitbesteding van diensten in Nederland winst oplevert voor álle betrokkenen. Voor ondernemer, opdrachtgever én medewerker. Maar hoe implementeer je die mooie beleidsdoelen in de praktijk?
Lees verder
ERASMUS MC, HAGO ZORG EN HAGO NEDERLAND WINNEN DE GOUDEN BEST PRACTICE AWARD 2021
09 september '21
Op 9 september 2021 werd voor de achtste keer de Best Practice Award uitgereikt tijdens een hybride uitzending. Dit jaar niet één Best Practice Award, maar 5 Awards. De jury is onder de indruk van hoe alle genomineerden adequaat hebben ingespeeld op de coronaperiode en ziet hen allemaal als winnaars. Toch kreeg één best practice in totaal de meeste stemmen.
Lees verder
Volg live de verkiezing van de Best Practice Award 2021
07 september '21
Volg live de verkiezing van de Best Practice Award 2021 Op donderdag 9 september 2021 zullen de Best Practice Awards uitgereikt worden. Vijf finalisten wachten in spanning af wie de winnaar wordt. U kunt deze uitreiking online volgen, het is ditmaal een hybride uitzending met studiobeelden afgewisseld met sfeerimpressies op de locaties van de genomineerden. […]
Lees verder
Stem nu op uw favoriete Best Practice!
27 augustus '21
Vijf Best Practices strijden om de felbegeerde Best Practice Award van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche. Op 9 september 2021 zal deze award voor de achtste keer worden uitgereikt.
Lees verder
Een mooi voorbeeld uit de praktijk – deel 2/2
23 augustus '21
Ieder jaar worden mooie cases voor de Best Practice Award verkiezing ingeleverd. Het is een ware uitdaging voor de jury om de best practices te selecteren die meedingen naar de Award. Helaas vallen er hierdoor partijen af die wel een mooi verhaal delen maar die niet volledig voldoen aan de verkiezingsvoorwaarden. Zo ook dit jaar.
Lees verder
Een mooi voorbeeld uit de praktijk – deel 1/2
19 augustus '21
Ieder jaar worden mooie cases voor de Best Practice Award verkiezing ingeleverd. Het is een ware uitdaging voor de jury om de best practices te selecteren die meedingen naar de Award. Helaas vallen er hierdoor partijen af die wel een mooi verhaal delen maar die niet volledig voldoen aan de verkiezingsvoorwaarden. Zo ook dit jaar.
Lees verder
Inschrijvingen Golden Service Awards 2021 geopend
10 augustus '21
De inschrijvingen voor de Golden Service Awards 2021 zijn geopend! Nomineer vóór 1 september jouw Schoonmaker van het Jaar, Schoonmaakteam van het Jaar, Leidinggevende van het Jaar en Glazenwasser van het Jaar.
Lees verder
Stem nu op uw favoriete Best Practice!
03 augustus '21
Vijf Best Practices strijden om de felbegeerde Best Practice Award van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag Schoonmaak- en Glazenwassersbranche. Op 9 september 2021 zal deze award voor de achtste keer worden uitgereikt.
Lees verder
Finalisten Best Practice Award 2021 bekend
18 juni '21
Vandaag heeft de jury bekend gemaakt welke vijf cases genomineerd zijn voor de Best Practice Award 2021. Bijzondere best practices die laten zien hoe ketenpartners in tijde van corona samenwerken en de Code Verantwoordelijk Marktgedrag niet uit het oog verliezen.
Lees verder
Samenwerking ondernemers en opdrachtgevers tijdens coronajaar: zowel dialoog als gevoel van onbegrip
10 juni '21
Het merendeel van de ondernemers in de facilitaire sector heeft uiteenlopende ervaringen gehad met hun opdrachtgevers tijdens coronatijd: zowel begrip, hulp en dialoog als ook het doorschuiven van problemen. Dat is een van de belangrijkste conclusies van het onderzoek naar de samenwerking in de facilitaire dienstverlening tijdens coronatijd.
Lees verder
Het is weer zo ver! Je kunt je Best Practice indienen!
19 maart '21
De commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag wil aandacht besteden aan de best practices van bedrijven, die ook in tijden van crisis de Code hoog in het vaandel hielden. Het onderwerp van deze best practice is dan ook: Partnership in coronatijd
Lees verder
Schone hotels én schone handen: Code, CNV, inspectie, hotels en schoonmaakbedrijven werken samen
16 maart '21
Al jaren kijken verschillende partijen met argusogen naar de hotelschoonmaak. Het gaat daar namelijk nog weleens mis. Dat werd afgelopen najaar, midden in de coronapandemie, nog eens pijnlijk duidelijk door een reportage van tv-programma Kassa, waarin bleek dat de hygiëne in de onderzochte hotelkamers te wensen overliet.
Lees verder
Marktwerking: wat is het en deugt het?
12 maart '21
Marktwerking is in Nederland vaak ingezet, maar de laatste tijd klinkt er steeds vaker kritiek op. Maar wat betekent marktwerking precies en is het goed of verkeerd?
Lees verder
Dakloze schoonmaakster krijgt verrassing van haar leven
12 maart '21
Een schoonmaakster in New York is door de coronacrisis haar baan kwijtgeraakt. De dame werkte al twintig jaar in hetzelfde pand en ontwikkelde een goede band met de bewoners. En die wilden maar al te graag wat terugdoen toen zij hoorden dat de huishoudster noodgedwongen haar huis moest verlaten...
Lees verder
Filmcampagne duurzame inzetbaarheid voor werkgevers én werknemers
07 januari '21
Wat is duurzame inzetbaarheid? Wat levert het op? En hoe kun je gezond en prettig blijven werken tot aan je pensioen? Deze vragen worden beantwoord in de nieuwe 10-delige filmcampagne duurzame inzetbaarheid.
Lees verder
Winnaars Golden Service Awards zijn bekend!
22 december '20
De jury heeft de winnaars van de Golden Service Awards 2020 op donderdag 3 december tijdens een online uitzending bekendgemaakt.
Lees verder
Wie worden Schoonmaker, Leidinggevende, Schoonmaakteam en Glazenwasser van het Jaar 2020?
01 december '20
In een live-uitzending donderdag 3 december worden de winnaars van de Golden Service Awards bekendgemaakt. In elke categorie, zijnde Schoonmaker, Schoonmaakteam, Glazenwasser en Leidinggevende van het Jaar 2020, zijn vijf finalisten in de running.
Lees verder
Vitale medewerkers als sleutel voor een duurzame klantrelatie
05 november '20
Bij hectas Facility Services is er maar een ding belangrijker dan de klant en dat is de medewerker. Het schoonmaakbedrijf steekt veel energie in het optimaal faciliteren en begeleiden van het personeel. Dat is de sleutel tot het succes: " Als je medewerkers vitaal en gelukkig zijn, dan is de opdrachtgever dat ook."
Lees verder
Finalisten Golden Service Awards 2020 zijn bekend
22 oktober '20
De jury van de Golden Service Awards heeft de twintig finalisten bekendgemaakt. In elke categorie, zijnde Schoonmaker, Schoonmaakteam, Glazenwasser en Leidinggevende van het Jaar 2020, zijn vijf finalisten in de running. Op 3 december wordt bekend wie er in de prijzen vallen.
Lees verder
Hygiëne hotelkamers laat sterk te wensen over
15 oktober '20
In het programma Kassa werd zaterdag 10 oktober 2020 aandacht besteed aan de schoonmaak van hotelkamers in Nederland. Want zeker in dit coronatijdperk mag een hoge hygiëne verwacht worden. De praktijk wijst echter anders uit.
Lees verder
Goed werkgeverschap, een voorbeeld
08 oktober '20
Sinds 2003 kent de schoonmaakbranche in de persoon van Carla Goosen een centrale vertrouwenspersoon. Met het expliciet vermelden in de laatste cao schoonmaak en de arbocatalogus op basis waarvan de Inspectie SZW controleert, krijgt de vertrouwenspersoon meer dan ooit de aandacht.
Lees verder
Code bereikt 1.483 ondertekenaars
29 september '20
Weer vijf organisaties ondertekenden de Code Verantwoordelijk Marktgedrag tijdens de ondertekensessie bij UTS Verkroost. Dit brengt het totaal op 1.483 ondertekenaars.
Lees verder
meer berichten worden geladen ...
Wilt u de nieuwsbrief ontvangen?
Vul dan hieronder uw gegevens in en wij houden u op de hoogte.