‘DE KUNST VAN HET OVERTUIGEN’

De lelie Schoonmaakdiensten uit ’s-Hertogenbosch is tijdens de Award uitreking op 14 januari jl. uitgeroepen tot Code Amabassadeur 2015. Met de Code onder de arm hebben de broers De Haas van de Lelie het voor elkaar gekregen om 25 opdrachtgevers te laten ondertekenen voor de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Reden genoeg voor de commissie Code Verantwoordelijk Marktgedrag om hen uit te roepen tot Code Ambassadeur 2015.


Code ambassadeur 2015 - De LelieDe kunst van het overtuigen
Het overtuigen van opdrachtgevers om hen de Code te laten ondertekenen lijkt wel een tweede natuur van De Lelie Schoonmaakdiensten. Het gedachtegoed van de Code sluit dan ook nauw aan bij hun bedrijfsfilosofie die ze al jaren voeren. Het bedrijf is actief in het uitdragen van dit gedachtegoed bij klanten en relaties. Dit doen ze niet door de klant het mes op de keel te zetten, maar door te focussen op fair zaken doen.

Ambassadeursschap‘Verder is het de kunst van het overtuigen. Wij geven aan in het gesprek dat wij achter de gedragscode staan en dat wij deze uit willen dragen,’ zegt William de Haas. Het gesprek met de klant is dynamisch. Het gedachtegoed van de Code zit op een subtiele maar duidelijke wijze verweven in het gesprek.  Op deze manier is het hen gelukt om voor de Code Verantwoordelijk Marktgedrag in 2015, 25 opdrachtgevers binnen te slepen.

‘Wij zijn zeker trots dat we de eerste Code ambassadeur zijn: dat pakt niemand ons af,’ zegt Willliam. De Oorkonde heeft dan ook een mooi plekje gekregen in het pand, meteen bij de ingang. Ook hebben zij er op hun website aandacht aan besteed. ‘We hebben onze klanten bedankt voor hun medewerking: zonder hen hadden we niet op het podium gestaan. Ook hebben we nog een nieuwsbrief gestuurd naar onze relaties dat we als code-ambassadeurs erg trots zijn, Ook prijzen we onze klanten en we stellen dat we deze lijn graag doorzetten in 2016 met nog meer relaties en klanten die de Code gaan ondertekenen.’

Orde van de dag
Echt tijd om van het ambassadeurschap te genieten had De Lelie niet. Het bedrijf ging meteen weer over tot de orde van de dag. ‘Toen een aantal dagen na de uitreiking thuiskwam zei ik tegen mijn vrouw: ‘het landt nu eigenlijk pas dat we gewoon de Code-ambassadeur zijn.. Op 14 januari sta je daar in de spotlights. Iedereen komt naar je toe om je te feliciteren. Prachtig! De dag erna ben je weer gewoon aan het werk en heb je weer te maken met de zaken van alledag. Je moet door, je bent tenslotte zo goed als je laatste resultaat, dat houdt ons scherp en nuchter’, zegt William.

Hoe nu verder?
De Lelie hoopt in 2016 nog meer ondertekenaars binnen te halen. William geeft aan: ‘De Oorkonde en de reacties van eenieder zijn een bevestiging dat we als bedrijf op de juiste weg zitten. We proberen altijd het beste uit onszelf te halen en ons nog meer te onderscheiden van de concurrentie. En daar hoort het actief uitdragen van het gedachtegoed van de Code ook bij. Ik heb zin in die uitdaging. Maar we blijven altijd bij onszelf, als een opdracht of een aanvraag niet bij ons past dan zeggen we toch echt nee.’