Klachten code schoonmaak: lukrake controles, foute bijverdiensten en bizarre boetes

Hardleers. Dat woord springt in gedachten bij het lezen van de klachten die in de afgelopen twee jaar binnen zijn gekomen bij de Code Verantwoordelijk Marktgedrag. Twee schoonmaakadviesbureaus lappen de code keer op keer aan de laars.

Service Management maakte in april 2017 een artikel naar aanleiding van 45 klachten die de klachtencommissie van de Code Verantwoordelijk Marktgedrag sinds 2011 binnenkreeg. De bloemlezing daaruit vermeldde vooral koppelverkoop, vele aanbestedingen op basis van de laagste prijs, maar ook gewoon te weinig kennis van schoonmaak om kwaliteitseisen goed in te vullen. Ook de twee genoemde adviesbureaus kwamen toen al in het vizier van de codecommissie. Service Management kreeg nu weer, met de belofte om de namen weg te laten, inzicht in de klachten die sindsdien binnen zijn gekomen bij de code. Dat zijn er 18, waarvan de meeste afkomstig van schoonmaakbedrijven.

Klik hier voor het volledige artikel

Bron: Servicemanagement