Hoe communiceer je een kostenverhoging in de schoonmaak?

Daar was dan net voor de kerst de nieuwe cao-schoonmaak. Met een loonsverhoging van 3% in 2019, 3% in 2020 en 1,5% in 2021. Daar bovenop komt onder andere een verhoging van de eindejaarsuitkering. Hoe berekenen schoonmaakbedrijven dat door? En: hoe communiceer je dat naar je klanten?

Daar viel de brief op de mat. Of beter gezegd: in de mailbox. Een schoonmaakbedrijf gaf aan dat de cao-schoonmaak was afgerond en dat het personeel blij is met een loonsverhoging en betere secundaire arbeidsvoorwaarden. “Wij hebben de wijzigingen doorgenomen en aan de hand daarvan de minimale indexatie berekend. Zoals u wellicht begrijpt sturen wij u liever geen verhoging, maar gezien de geringe dekkingsbijdrage voor overheadkosten, risico en winst moeten wij deze wel doorberekenen ten einde ons bedrijf gezond te houden.”

Klik hier voor het volledige artikel

Bron: Service Management